Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:
Przed podpisaniem umowy:
a) odbywasz spotkanie informacyjne w Biurze Rachunkowym, na którym ustalamy co będzie najlepsze dla Ciebie w kwestii rodzaju i zakresu działalności gospodarczej, wyboru formy opodatkowania, rodzaju prowadzonej dokumentacji księgowej, skutków zatrudnienia pracowników itp., itd.,
b) udajesz się do właściwego dla miejsca zamieszkania Urzędu Gminy/Urzędu Miasta i tam rejestrujesz działalność gospodarczą. (rejestracja jest bez opłat),
c) czekasz ok. 7 dni na wpis i wraz z nim udajesz się do Biura Rachunkowego.
d) jeśli zdecydowałeś się na zostanie VAT-owcem musisz jeszcze zapłacić 170zł z tytułu rejestracji dla potrzeb podatku VAT. (opłacisz go/lub nasze biuro w kasie Urzędu Miasta Częstochowa lub w każdym oddziale ING Bank Śląski)
Jeśli prowadzisz już działalność to:
Przed podpisaniem umowy:
a) rozwiązujesz umowę z biurem rachunkowym, które dotychczas prowadziło dokumentację (umowę można rozwiązać w każdej chwili z zachowaniem okresu wypowiedzenia lub bez), odbierasz całą dokumentację, a jeśli prowadzisz dokumentację we własnym zakresie kompletujesz ją.
b) udajesz się do naszego Biura Rachunkowego
1.Podpisanie umowy z Biurem Rachunkowym:
a) do podpisania umowy będą niezbędne następujące dokumenty: - wpis do ewidencji działalności gospodarczej, - numer REGON nadany przez Urząd Statystyczny, - potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej,
2.Współpraca:
a) do 5 dnia każdego miesiąca dostarczasz do Biura Rachunkowego dokumenty księgowe (nasz kurier może je odebrać w Twojej siedzibie),
b) Biuro Rachunkowe przekazuje Ci przelewy do ZUS, które w zależności od tego, czy zatrudniasz pracowników należy opłacić do 10 (nie zatrudniasz) lub do 15 (zatrudniasz),
c) do 20 dnia każdego miesiąca (przeważnie ok. 18) otrzymujesz drogą e-mail lub osobiście przelewy do US z tytułu podatku dochodowego (płatność do 20) i VAT (płatność do 25),
d) Wraz z otrzymanymi przelewami otrzymujesz szczegółową informację na temat swojej Firmy oraz wskazówki jakie zmiany mogą wpłynąć na Firmę dodatnio lub ujemnie.
f) Biuro Rachunkowe przejmuje na siebie wszystkie obowiązki związane z kontaktami z US i ZUS, reprezentuje Twoją Firmę również podczas kontroli.
g) Istnieje możliwość prowadzenia dokumentacji w siedzibie Firmy
|